Na czym polega regeneracja katalizatorów?

Coraz częściej pokazują się nowe rozwiązania, które można zastosować w swoich samochodach. Parę lat temu kiedy filtr został zapachny np. sadzą większość osób musiała się zdecydować na kosztowną wymianę. Nie jest to oczywiście nic pozytywnego dla kierowcy samochodu, tym bardziej że bardzo mało osób ma pieniądze na bieżące wydatki. Aktualnie okazuje się, że nie jest potrzebna kosztowna wymiana filtra, ponieważ można go zregenerować, dzięki czemu powinien działać poprawnie. Inne osoby decydowały się na nielegalne usunięcie filtra ze swojego pojazdu, co także wiązało się dość wysokimi kosztami.

Regeneracja DPF- początki

Działanie to ma na celu przede wszystkim oczyścić filtr z sadzy i popiołu, który się w nim znajduje. Pierwsze filtry DPF były montowane w samochodach po dwutysięcznym roku, więc praktycznie każda osoba posiada tego typu sprzęt w swoim aucie. Początkowe obietnice producentów mówiły, że filtr starczy na kilkaset tysięcy kilometrów, a następnie będzie trzeba go wymienić. Jednak praktyka okazała się zupełnie inna i większość filtrów zapycha się już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, co wiąże się z kosztowną wymianą.

Działanie filtra DPF

Żeby wiedzieć, na czym ma polegać regeneracja, trzeba ustalić jak powinien działać sprawny filtr. Układ wydechowy samochodu wyposażony jest w czujniki, które mają za zadanie informować cały pojazd o tym, jaka jest przepustowość filtra. Oczywiście zapycha się on różnymi pyłami, które wpływają na niego negatywnie. Jeśli ciśnienie przed filtrem zaczyna wzrastać to jest to informacja, że jest on zapchany. W tym momencie podnosi się temperatura filtra. Dzięki temu wszystkie zanieczyszczenia mają zostać spalone i filtr zostanie odetkany i będzie działał poprawnie. Jednak metoda ta ma swoje minusy, ponieważ wymaga ona pracy silnika pod odpowiednim obciążeniem. Jeśli jedzie ktoś w daleką trasę to z pewnością działanie to będzie prawidłowe i filtr zostanie odetkany. Jednak osoby, które stoją w korkach lub jadą bardzo blisko mogą mieć problem z dokończeniem tego procesu, a co za tym idzie filtr będzie zapchany coraz bardziej i coraz trudniej będzie go odetkać. Następnie części silnika są poddawane zbyt dużemu obciążeniu i koniec końców może to doprowadzić do ogromnych uszkodzeń, które będą wymagały specjalistycznego i kosztownego podejścia do całej sprawy.

Jak wygląda regeneracja DPF

Najlepiej nie robić tego na własną rękę, ponieważ wiedza na temat pojazdów u większości osób jest dość mała. Warto wybrać specjalistę, który zna się na rzeczy i można mieć pewność, że wszystko skończy się pozytywnie. Regeneracja DPF zaczyna się od wyciągnięcia filtra z pojazdu. Następnie korzysta się ze socjalistycznego urządzenia, jakim jest maszyna do czyszczenia DPF.  Następnie wykonuje się po sobie następujące czynności:

– sprawdzenie przepustowości DPF,

– czyszczenie za pomocą wody pod ciśnieniem, które ma na celu usunięcie sadzy i popiołu,

– czyszczenie zgodne z przepływem spali, w większości przypadków wykorzystuje się środek do DPF, który zmiękcza zabrudzenia,

– ponownie czyści się filtr wodą pod ciśnieniem,

– osuszenie filtra za pomocą gorącego powietrza,

– sprawdzenie przepustowości DPF.

Tak wygląda proces czyszczenia filtra DPF, który następnie montuje się w pojeździe.

 

Gdzie skorzystać z regeneracji DPF

Najlepiej udać się w miejsca dobrze znane, które cieszą się dobrą opinią. Aktualnie liderem w branży wydaje się Turbokrymar.pl, który oferuje właśnie tę usługę. Skorzystanie ze specjalistycznego miejsca niesie za sobą wiele korzyści i pewności, ponieważ wiadomo, że praca będzie dobrze wykonana.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *