Ubezpieczenie telefonu. Ile kosztuje? Czy się opłaca? Jak je uzyskać? Poradnik.

Telefony komórkowe urosły do rangi uniwersalnych urządzeń łączących w sobie cechy szybkich komputerów, świetnych aparatów fotograficznych, konsoli do gier oraz wielu innych wynalazków. Niestety rozwój funkcjonalności smartfonów z reguły nie dotyczy poprawy ich wytrzymałości. W związku z powyższym, coraz więcej ludzi zaczyna chronić swoje telefony komórkowe wykupując dla nich specjalne ubezpieczenia. Czy rozwiązanie to jest warte uwagi? Czy ubezpieczenie telefonu się opłaca? W jaki sposób można je uzyskać? Zapraszamy do lektury!

    1. Czy ubezpieczenie jest nam potrzebne?

Zanim przyjrzymy się bliżej samej idei ubezpieczania telefonów komórkowych, zastanówmy się, czy usługa taka jest nam w ogóle potrzebna. Mówiąc krótko, wygląda na to, że tak. Codziennie setki telefonów upada na ziemię, tracąc nie tylko swoją estetyczną powierzchowność, lecz często także… duszę. Dodatkowo urządzeniom elektronicznym wciąż zdarzają się zwykłe awarie, które nie zawsze wynikają z ich nieostrożnej eksploatacji. Mnóstwo awarii nie zdarza się więc z powodu nieuwagi właścicieli, a wręcz przeciwnie – w efekcie nieszczęśliwych zbiegów okoliczności. Ubezpieczenia telefonów z założenia pozwalają ich właścicielom na wychodzenie z takich nieprzewidzianych sytuacji obronną ręką.

    1. Operatorzy komórkowi oferujący ubezpieczenia telefonu

Telefon możemy ubezpieczyć głównie u dostawców sieci komórkowej. Bardzo często oferują oni odpowiedni pakiet ubezpieczeniowy wraz z aparatem telefonicznym oraz abonamentem. Przyjrzyjmy się pokrótce ofertom poszczególnych firm.

Zacznijmy od operatora Play. Dostawca ten oferuje różne typy ubezpieczeń, niemniej jednak weźmiemy pod uwagę jedynie te zakładające pełną ochronę. Możemy zatem wybrać jeden z trzech pakietów:

  • Dla telefonów o maksymalnej wartości 900 zł z wkładem własnym na wysokości 49 zł. Miesięczna cena ubezpieczenia – 9,99 zł.
  • Dla telefonów o maksymalnej wartości 1500 zł z wkładem własnym na wysokości 99 zł. Miesięczna cena ubezpieczenia – 17,99 zł.
  • Dla telefonów o wartości wyższej niż 1500 zł z wkładem własnym na wysokości 149 zł. Miesięczna cena ubezpieczenia – 34,99 zł.

Powyższe pakiety dotyczą wszelkich usterek. Problem kradzieży obejmują jedynie środkowy oraz ostatni. Dodatkowo, Klient ma prawo do dwóch zgłoszeń w ciągu roku.

Operator sieci Plus także oferuje zestaw ubezpieczeń telefonu, niemniej jednak tyko i wyłącznie dla przedsiębiorców. Jedyny pakiet, z którego mogą skorzystać Klienci indywidualni to „Serwis wyświetlacza”. Za miesięczną opłatą wynoszącą 4,99 zł abonentowi przysługuje bezpłatna wymiana lub naprawa zepsutego wyświetlacza.

Szeroki zestaw ubezpieczeń telefonicznych oferuje Orange. W ramach usługi „Bezpieczny smartfon” możemy liczyć na trzy warianty pomocy:

  • Standard. Ten typ ubezpieczenia działa w przypadku kradzieży telefonu, uszkodzenia wyświetlacza, a także… przypadkowego wykonania połączeń o maksymalnej kwocie 4000 zł. Cena takiej usługi wynosi 7,99 zł miesięcznie przy wkładzie własnym na poziomie 99 zł.
  • Komfort. Oprócz usług wymienionych wyżej, taryfa komfort obejmuje dodatkowo ochronę od zalania telefonu. Wartość wkładu własnego pozostaje bez zmian, podczas gdy abonament ubezpieczenia rośnie do 14,99 zł za miesiąc.
  • Premium. Jest to najwyższy pakiet ubezpieczeń telefonu oferowanych przez firmę Orange. Zakres usług nie zmienia się zbytnio, gdyż zostaje rozszerzony jedynie o… kradzież kieszonkową. Czyżby kradzież kieszonkowa nie zaliczała się do „kradzieży” wspomnianej w taryfie „Standard”? Ciężko stwierdzić, co w tym wypadku autor miał na myśli. Pakiet premium kosztuje 18,99 zł miesięcznie, przy wkładzie własnym 99 zł.

Żaden z powyższych wariantów nie obejmuje naprawy akcesoriów telefonu. Poza tym Klient może skorzystać z ubezpieczenia maksymalnie dwa razy w roku.

    1. Ubezpieczenia telefonu w ofertach zewnętrznych firm

Na rynku istnieją także niezależne firmy zajmujące się tylko i wyłącznie ubezpieczaniem telefonów. Świetnym tego przykładem jest Kliochron – najpopularniejsze z tego typu przedsiębiorstw. Klikochron oferuje polisy zarówno na telefony zakupione w abonamentach, jak i te kupione w klasyczny sposób.

Ubezpieczenie można nabyć w przeciągu 3 miesięcy od zakupu urządzenia i ani dnia później. Umowa zawierana jest na okres maksymalnie 42 miesięcy. Wysokość abonamentu ubezpieczenia telefonu zależna jest od wartości urządzenia. Liczby prezentują się następująco:

  • Wartość telefonu do 1100 zł – wysokość ubezpieczenia wynosi 174,95 zł rocznie.
  • Wartość telefonu od 1100 do 2200 zł – wysokość ubezpieczenia wynosi 239,95 zł rocznie.
  • Wartość telefonu od 2200 do 3300 zł – wysokość ubezpieczenia wynosi 309,95 zł rocznie.
  • Wartość telefonu od 3300 do 4400 zł – wysokość ubezpieczenia wynosi 349,95 zł rocznie.
  • Wartość telefonu od 4400 do 6600 zł – wysokość ubezpieczenia wynosi 419,95 zł rocznie.

Poza tym wysokość składek zależy od wieku telefonu:

  • Telefony młodsze niż 6 miesięcy – abonament ubezpieczenia wynosi 100%.
  • Telefony w wieku od 6 do 12 miesięcy – abonament ubezpieczenia wynosi 80% stawki początkowej.
  • Telefony w wieku od 12 do 24 miesięcy – abonament ubezpieczenia wynosi 60% stawki początkowej.
  • Telefony w wieku od 24 do 42 miesięcy – abonament ubezpieczenia wynosi 40% stawki początkowej.

Oferta Klikochronu obejmuje cały szereg nieszczęśliwych wypadków, takich jak uszkodzenia wyświetlacza, zwarcie, implozja, pożar lub kradzież. Prawdopodobnie żadna firma na rynku nie oferuje ubezpieczenia telefonu od jego zgubienia.

    1. Ubezpieczenie telefonu w markecie z elektroniką

Sklepy z elektroniką – takie jak Media Markt, RTV Euro AGD, Neonet i tym podobne – oferują możliwość przedłużenia gwarancji telefonu lub rozszerzenia jej o ubezpieczenie. Niestety proponują one wysokie ceny tego typu usług, a liczne doświadczenia Klientów sugerują, aby zainteresować się innymi drogami zabezpieczeń sprzętu.

    1. Na co uważać, egzekwując ubezpieczenie telefonu?

Jeśli szukasz firmy oferującej ubezpieczenia telefonów lub już podpisałeś umowę z jedną z nich, weź pod uwagę następujące kwestie:

  • Ubezpieczenia telefonów nie obejmują ich zagubienia.
  • Umowy dotyczące ubezpieczenia telefonu bardzo często są niejasne, co sprzyja powstawaniu niedomówień rozstrzyganych z reguły na korzyść firmy. Dla przykładu, ubezpieczyciele mają w zwyczaju podciągać uszkodzenia lub awarie urządzeń pod nieostrożność Klienta.
  • Policz wszystkie koszty i oceń szczerze, czy ubezpieczenie urządzenia się opłaca. Dokonywanie napraw w modelach niskobudżetowych z reguły nie wiąże się ze zbyt dużymi kosztami.
  • Jeśli stanąłeś już w obliczu naprawy telefonu, zapoznaj się ze schematami postępowania oraz wysławiania się, które pomogą Ci wyegzekwować od ubezpieczycieli to, co jest Ci należne.
    1. Podsumowanie

Ubezpieczenie telefonu to z założenia świetny pomysł. Jeśli uda Ci się znaleźć godną zaufania firmę ubezpieczeniową, z pewnością będziesz czuł się spokojniej o swoje urządzenie. Nie ulega jednak wątpliwości, iż usługi tego typu opłacają się tylko i wyłącznie w przypadku drogich modeli. Jeśli zastanawiasz się zatem nad wyborem odpowiedniego ubezpieczenia dla swojego telefonu, pamiętaj, by dobrze przemyśleć swoją decyzję. Życzymy powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *